Hogyan segíthet ügyfeleinek leküzdeni a szájmaszkok okozta hallási nehézségeket

Olvasási idő: 3 perc
16. 12. 20

Most, hogy bizonyos esetekben elvárt az arcot fedő maszk viselete, új kihívásokkal kell szembenézniük a halláscsökkenéssel élőknek. A szájmaszkok torzítják a beszédet, így megnehezítik ügyfelei számára a másik megértését. Ebben a cikkben azonban bemutatjuk, miként állíthatja át ügyfelei hallókészülékeit annak megfelelően, hogy a szájmaszkokon keresztüli beszélgetés tisztább és érthetőbb legyen.

A szájmaszkok lehetetlenné teszik a szájról olvasást és tompábbá teszik a beszéd magas frekvenciás hangjait. Csakhogy ezek a szükségszerű elemei a beszédértésnek, így amennyiben megfosztanak valakit tőlük, romlik a beszédértés. Tehát a szájmaszkok még megerőltetőbbe tehetik ügyfelei számára a kommunikációt, háttérzaj fennállása esetén pedig különösképp. Mindemellett, a használt szájmaszk típusa egyaránt befolyásolja a beszéd torzulásának mértékét, és az, hogy kinek milyen fokú kihívást jelent a maszkon keresztüli beszéd megértése, személyenként változhat.

Segítsen ügyfeleinek személyre szabott hallókészülék programokkal a pandémia idején

Amennyiben kiegészítő programokat hoz létre ügyfelei hallókészülékeiben, úgy Ők könnyedén hozzáférhetnek „több segítséghez” abban az esetben, amikor a szájmaszkok miatt egy nehezen érthető beszédhelyzetbe kerülnek. Ezek a programok elindíthatóak a nyomógombbal, a távirányítóval vagy akár az Oticon ON applikációval. Egyszerre ráadásul több programot is készíthet, ezzel többszintű segítséget nyújthat ügyfeleinek, attól függően, hogy milyen mértékű kihívást jelent az illető számára a szájmaszk típusa. Könnyedén létrehozhat további programokat az általános program (P1) másolásával, majd módosíthatja őket a különböző típusú maszkokhoz szükséges erősítési beállításokkal.

  • Ügyeljen rá, hogy a kiegészítő programokat azonosító nevekkel látja el, így ügyfele gyorsan és egyszerűen kiválaszthatja az alkalmazásban a kívánt programot.
  • Ne felejtse el mindkét hallókészüléket egyformán beállítani az egyes programokhoz.
  • Futtassa le minden új programmal a feedback analyser-t (gerjedéselemzőt), így megbizonyosodhat róla, hogy a beállítások nincsenek nincsenek a kritikus erősítési határon.
  • Győződjön meg arról, hogy páciense nem tapasztal kellemetlenséget az adott beállításoktól. Ez különösen azok körében fontos, akiknél súlyosabb a halláscsökkenés.

Hogyan állítsa be a kiegészítő programokat a különböző típusú szájmaszkokhoz

Orvosi/vékony maszkok esetén – Növelje a hangerősséget a halk, közepes és hangos hangok esetén az 1.75 és 6 kHz közötti magas frekvenciákon
b2b-oticon_blog_post_image_thin_mask

FFP3-as/vastagabb maszkok esetén – Növelje a hangerősséget a halk, közepes és hangos hangok esetén az 1 és 6 kHz közötti magas frekvenciákoni

b2b-oticon_blog_post_image_thick_mask

A beállításokat távolról is elvégezheti a RemoteCare segítségével

Abban az esetben, ha ügyfele nem tud megjelenni Önnél személyesen, az Oticon RemoteCare segítségével is elvégezheti a kiegészítő programok létrehozását és a szükséges beállításokat.* A RemoteCare számos szolgáltatást kínál ügyfeleinek otthonuk kényelméből, ez pedig különösen hasznos lehet akkor, amikor az illető elszigetelt, esetleg kiszolgáltatott helyzetben van. Ha nem rendelkezik RemoteCare fiókkal, itt megtudhatja, hogyan hozhat létre:

Segítség a RemoteCare-hez

Javasoljuk a személyes időpont egyeztetését, amennyiben az ügyfél számára elvégzett beállítások meghaladják a gerjedéselemzőben, azaz a feedback analyser-ben megadott határértékeket vagy ha korábban nem futtatott le ilyen elemzést.

További tanácsok, amelyekkel érdemes ellátnia ügyfeleit a szájmaszkok használati idejére a kommunikáció javítása érdekében:

  • A szájmaszkban beszélők által jelentett kihívás legyőzésében rendkívül hasznosak lehetnek az Oticon vezeték nélkül mikrofonjai, a ConnectClip és az EduMic. Ha ügyfele rendszeresen találkozik maszkot viselő, nehezen érthető előadóval, például egy tanárral vagy menedzserrel, egy vezeték nélküli mikrofon hatalmas segítséget jelenthet anélkül, hogy módosítani kellene a hallókészülék programját. Ezek a mikrofonok ráadásul bármilyen Oticon Bluetooth-os hallókészülékkel párosíthatók.
  • Javasolja ügyfelének, hogy csökkentse a háttérzajokat, például a zenét, hogy kevesebb hangot kelljen feldolgoznia. Alternatív megoldásként, ha lehetséges, ajánlja ügyfelének, hogy menjen csendesebb helyre.
  • Tanácsolhatja ügyfelének, hogy kérje meg beszélgetőpartnerét a lassabb, lehető legérthetőbb beszédre, és hogy mellőzze a kiabálást.
  • Bátorítsa ügyfeleit, hogy váltsanak a kiegészítő programokra plusz támogatásért, egyébiránt állítsák be hallókészülékeik általános hangerejét.


*A RemoteCare elérhető hallókészülékekhez a Velox és Velox S platformokon 2.4 GHz-es vezeték nélküli technológiával.

 

ihttps://www.nal.gov.au/nal-mask-adjust/